בשיעור האחרון עסקנו בניהול וארגון מידע אישי. טכנולוגיות ניהול המידע האישי מסייעות לנו לשמור ולארגן את פריטי המידע, כדי לאחזר אותם מאוחר יותר (בהתאם לצרכינו), כמו כן הן מסייעות בחיפוש, איסוף, סיווג ושמירת מידע. טכנולוגיות אלו הן בעלות פוטנציאל רב ליצירת תהליכי לימוד מאורגנים ומותאמים אישית ע"פ העדפות וצרכים. עד כאן מתוך השיעור...
כיום כמויות המידע איתן אנו מתמודדים הן אין- סופיות ובעלות נגישות פשוטה וקלה, למעשה המידע נגיש לכל אחד. באפשרותנו ליצור לעצמנו מאגרי מידע נרחבים. כאשר פריטי המידע שלנו הולכים ומתרבים, אנו נדרשים לארגן אותם באופן יעיל ונוח לשליפה ושימוש בעת הצורך.
כשאני חושבת על ההשלכות לתהליכי ההוראה- למידה, אני סבורה שניהול המידע בצורה נכונה יכול ליעל, לשפר ולהקל את עבודתי במידה רבה.
למשל- משאב הזמן (שהוא מצרך יקר וחיוני) - ארגון נכון (כפי שלמדנו, לפי תגיות) יקצר וייעל את זמן החיפוש אחר המידע הדרוש, וכמובן הזמינות ללא תלות במקום, זמן ובמחשב האישי שלי.
לאחר השיעור המשכתי לשוטט ברשת ומצאה חן בעיני ההגדרה: "דלישס- פלטפורמה לשיתוף אתרים מועדפים (סימניות)", מתוך:http://www.pcon.co.il/v5/ChosenSitesItem.asp?id0=1630
כשאני ממשיכה לפתח את הרעיון של ניהול ושיתוף מידע בעבודת ההוראה, אני חושבת על שיתוף ופיתוח ידע מקצועי, כגון מערכי שיעור, מבחנים, ידע בתחומי ההתמחות השונים של המורים וכד'.
שיתוף המידע בין המורים תורם לפיתוח מקצועי ומאפשר שיתוף ברעיונות לפעילויות שונות בתחומים שונים- הן לימודיות והן חברתיות.
כל מורה מוסיף קישורים למאגר המידע האישי שלו ובזכות השיתופיות בדלישס, נבנה מאגר מידע נוסף ועצום, זמין לכל דורש.
דוגמה לכך ראיתי ב "עמל- on- line"
http://ladydavisamal.ning.com/page/dlyss-lsytop-modpym
ולסיום- להתחיל עם דלישס...
הוא כמה רציתי זמיר לורן וסנדרה
לפני 14 שנים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה